Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Studenten die terechtkomen in een wetenschappelijke richting in het hoger onderwijs (bachelorniveau) missen vaak een basiskennis wiskunde. In dit boek wordt een overzicht en een basis gegeven van de belangrijkste theorie rond verzamelingenleer, getallen, vlakke meetkunde, goniometrie, rële functies, calculus en lineaire algebra.
Wiskunde hoger onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- wiskunde --- Didactics of mathematics --- Mathematics
Choose an application
Het Basisvaardigheden wiskunde is een remediërende methode voor (aankomende) HTO-studenten om deficiënties op het gebied van wiskunde weg te werken. Op de website www.basisvaardighedenwiskunde.wolters.nl staat een gratis instaptoets waarmee (aankomende) HTO-studenten kunnen toetsen of zij over voldoende rekenkennis beschikken. Na het maken van de toets krijgt de student een advies op maat over welke onderdelen hij of zij zou moeten bijspijkeren. Hierbij wordt verwezen naar de te bestuderen hoofdstukken in het Basisvaardigheden Wiskunde. Onderwerpen die aan de orde komen zijn breuken met getallen en letters, letterrekenen, formules, functies en grafieken, goniometrie en differentiëren.De methode is ontwikkeld door HTO-docenten, en is zo opgezet dat studenten door zelfstudie de deficiënties kunnen wegwerken. De stof is opgedeeld in kleine stappen. Per twee pagina's wordt één onderwerp behandeld en voorzien van een duidelijk praktijkvoorbeeld. Ieder onderwerp is voorzien van oefenvragen. Op de bijgeleverde cd-rom staan nog veel meer oefenvragen. Hiermee kan de student net zo lang oefenen tot hij de stof beheerst.In de verdere studie blijft het Basisvaardigheden Wiskunde een handig naslagwerk.
Higher education --- Mathematics --- vaardigheidsonderwijs --- basiscompetenties --- wiskunde --- goniometrie --- 510 --- Basisvaardigheden --- Hoger onderwijs --- Technisch onderwijs --- Wiskunde
Choose an application
This book includes evidence-based insights and recommendations to help academicians excel in raising philanthropic support for their institutions and units. The book provides historical and contemporary perspectives on core concepts and data, research revealing donors' giving motivations, engagement strategies and tactics for academic units, and guidance on management challenges including strategic plans, campaigns, and measuring performance. The authors include case studies in each section as examples of successful fundraising and volunteer-driven initiatives. The final section, contributed by Dean David D. Perlmutter, reinforces the book's many practical and theoretical approaches to the fundamental responsibilities academic leaders face in raising philanthropic support. This book is grounded in the growing academic literature on philanthropy and written by scholars who were successful higher education fundraisers.
School management --- Higher education --- Educational sciences --- Firms and enterprises --- HO (hoger onderwijs) --- non-profitsector --- onderwijs --- opvoeding
Choose an application
In het Vlaamse hoger onderwijs worden jaarlijks miljoenen studievoortgangsbeslissingen genomen. Deze beslissingen kunnen onderworpen worden aan de toets van de Raad voor betwistingen inzake studievoortgangsbeslissingen. Uit meer dan 900 interessante uitspraken van deze Raad destilleert het boek Studievoortgangsbeslissingen in het hoger onderwijs. Van vrijstelling tot bindende voorwaarde de essentiële rechtsregels die vandaag van toepassing zijn op hoger onderwijsinstellingen én hun werknemers. Zoals daar zijn: het samenstellen van individuele jaarprogramma's en het toekennen van vrijstellingen, het afnemen en beoordelen van examens, het organiseren, begeleiden en beoordelen van stages en eindwerken, het vaststellen en sanctioneren van examenfraude, studievoortgangsbeslissingen die voortvloeien uit het studeren in het buitenland, het delibereren van studenten en het toekennen van diploma's, studievoortgangsbewakingsmaatregelen in het Vlaamse hoger onderwijs. Deze regels worden op een toegankelijke wijze geïllustreerd, zodat niet enkel juristen maar ook niet-juristen op basis van de geschetste regels zich een duidelijk beeld kunnen vormen van het toepasselijke recht. Het boek volgt daarbij de structuur van het academiejaar. (https://www.politeia.be/nl/publicaties/75978-studievoortgangsbeslissingen+in+het+hoger+onderwijs)
hoger onderwijs --- examens --- Administrative law --- Administratief recht --- PXL-Central Office 2018 --- studieloopbaan --- competenties --- wetgeving --- essentiële rechtsregels --- hogeronderwijsinstellingen --- Onderwijsrecht --- Hoger onderwijs --- studieresultaten --- onderwijsrecht --- PXL-Central Office 2020 --- 000.0 --- Higher education --- Flanders
Choose an application
Health Sciences --- General and Others --- Didactics of higher education --- Human medicine --- HO (hoger onderwijs) --- medische beroepen --- geneeskunde
Choose an application
Education, Higher --- Enseignement supérieur --- Periodicals --- Périodiques --- Education, Higher. --- Hoger onderwijs. --- Enseignement supérieur. --- HIGHER EDUCATION. --- EUROPE. --- Europe. --- 378 <4> --- 378 <05> --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Europa --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Tijdschriften --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Arts and Humanities. --- Education & Careers. --- 378 <05> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Tijdschriften --- 378 <4> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Europa --- Enseignement supérieur --- Périodiques --- EBSCOASP-E EJEDUCA EPUB-ALPHA-H EPUB-PER-FT --- Periodicals. --- Educational sciences --- Higher education --- Europe --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia
Choose an application
Niemand twijfelt eraan dat opleiding, training en ontwikkeling een goede strategie is om de maatschappelijke ontwikkeling te versterken in de vorm van menselijk kapitaal. Als gevolg hiervan wordt steeds meer nadruk gelegd op de eis van zelfstandigheid, engagement, een kritische houding, reflectievaardigheid en probleemoplossend te werk gaan. De opleidingsagenda in Nederland en Vlaanderen wordt bovendien sterk bepaald door de drang naar verhoogde inzetbaarheid en flexibiliteit. Maar dit doel leek de voorbije decennia te ambitieus. In Bouwstenen voor High Impact Learning wordt een nieuw model geschetst voor toekomstig leren en opleiden, uitgaande van de huidige knowhow over wat impact heeft als we écht willen leren. Naast de zeven bouwstenen van het High Impact Learning-model worden noodzakelijke contextfactoren zoals een ander toezicht, minder controle en de professionaliteit van trainers en docenten en de organisatie toegelicht.
Onderwijsleerprocessen - Competentiegericht onderwijs - Hoger onderwijs ; didactiek - Bedrijfsopleidingen ; didactiek. --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsstrategieën --- 004.85 --- organisatie --- onderwijs --- 489.4 --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Didactique Didactiek --- Innovation Innovatie --- Blended leren --- Hybride leren --- 451.3 --- leren --- Onderwijsinnovatie --- 37.02 --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- 371.39/5 --- 371 --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijskunde --- PXL-Central Office 2016 --- leren en opleiden --- onderwijsstrategie --- Onderwijsleerprocessen --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs ; didactiek --- High impact learning --- Bedrijfsopleidingen --- Onderwijsstrategieën --- Levenslang leren --- Leren --- School management --- Didactic strategies --- HRM : Personeelsformatie --- GRH : Formation du personnel --- Bedrijfsopleiding --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.
Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Research in Higher Education publishes empirical studies that enhance our understanding of an educational institution or allow comparison among institutions. It focuses on post-secondary education, including two-year and four-year colleges, universities, and graduate and professional schools. Papers in the journal assist faculty and administrators in making more informed decisions about current or future operations and in improving the efficiency and effectiveness of an institution. Among the topics covered in the journal are administration and faculty; curriculum and instruction; student characteristics; alumni assessment; recruitment and admissions; prediction and student academic performance; campus climate; and retention, attrition, and transfer. The journal also publishes brief methodological notes.
Educational sciences --- Didactics of higher education --- Education, Higher --- Enseignement supérieur --- Research --- Periodicals. --- Recherche --- Périodiques --- Education, Higher. --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Arts and Humanities. --- Education & Careers. --- Periodicals --- Hoger onderwijs. --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education
Choose an application
School management --- Higher education --- Hoger onderwijs. --- Beoordelingstechnieken. --- Education, Higher --- Educational evaluation --- Enseignement supérieur --- Evaluation --- Periodicals. --- Périodiques --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- General and Others --- Évaluation en éducation --- Educational evaluation. --- Évaluation --- Evaluation. --- United States.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|